Handelsvillkor
Priser
Vi förbehåller oss rätten att göra fel i de angivna priserna. Alla priser är inklusive moms. Capstore kan när som helst ändra priserna om det blir nödvändigt. Dessutom förbehåller vi oss rätten att sälja ut och upphöra med produkter.
Frakt
Alla våra leveranser sker via vårt beställningssystem och är automatiska. Alla beställningar som görs på vardagar före kl. 12.00 skickas samma dag. Paket skickas inte ut på helgdagar. Både våra företagskunder och privatkunder kan dra nytta av de bra priserna på de produkter vi har här på Capstore. Vi skickar med DB Schenker till en paketbutik.
Returnerar
1) Skicka tillbaka det du vill returnera till oss och kom ihåg att skriva ditt ordernummer på en lapp i paketet. Du betalar för returportot. Vi återbetalar endast pengar om varan är i samma skick som du fick den, och vi återbetalar inte fraktkostnader i samband med leveransen. Vi accepterar endast varor som skickas direkt till adressen nedan. Varor som skickas till en pakettjänst eller ett postkontor tas inte emot.
Returadress:
Capstore
Stavneagervej 9
8250 Egaa
Danmark
2) Om du vill köpa en returetikett att skriva ut kan du använda länken nedan till retursidan. Returfrakt kostar SEK100, och dras av från returbeloppet. Kom ihåg att skriva ditt beställningsnummer i referensfältet.
3) Vi återbetalar det belopp som du betalade för varorna. Om du vill byta till något annat måste du göra en ny beställning online.
Leverans
Alla beställningar som görs på vardagar före kl. 12.00 skickas samma dag. Vi erbjuder leverans med DB Schenker till en pakettjänst. Det tar vanligtvis 2-3 arbetsdagar innan du får paketet.
Fraktpriser Sverige:
- Leverans till paketbutik SEK39.- (Fri frakt över 999.-).
- Leverans till företagsadress SEK59.- (Fri frakt över 999.-).
Capstore kan inte hållas ansvarigt för lokala avgifter eller andra skatter som tas ut. Capstore samlar in och betalar dansk moms på 25% på all försäljning och oavsett var varorna skickas till, inklusive länder som inte är medlemmar i EU.
Paket
Alla paket skickas med spårning, så att du kan hålla ett öga på paketets resa. Om mottagandet nekas eller inte hämtas ut i paketbutiken inom 7 dagar kommer paketet att returneras till oss. En avgift på 150 SEK kommer att tas ut för att täcka returfrakt og hanteringen.
Betalning
På Capstore erbjuder vi våra kunder att handla på två olika sätt:
Via Klarna eller kreditkort, och det är gratis för dig som kund.
När du använder ett betalkort krypteras kortuppgifterna du anger omedelbart och skickas via en säker SSL-anslutning till PBS som behandlar din betalning, PBS är därför de enda som har möjlighet att avkoda och se dina uppgifter.
På Capstore.se kan du betala med:
- Klarna (ingen avgift)
- Visa (ingen avgift)
- Mastercard (ingen avgift)
- Apple Pay (ingen avgift)
- Google Pay (ingen avgift)
Ångerrätt och återbetalning av dina pengar
Du har normalt 14 dagars ångerrätt enligt lagen om konsumentavtal. Vi har valt att förlänga din lagliga ångerrätt till 90 dagar. Detta innebär att du alltid har 90 dagars ångerrätt på ditt köp, från och med det datum du beställde varorna. Ångerrätten gäller endast om varorna returneras i oskadat skick och i originalförpackningen. Om du returnerar varan ska du stå för kostnaden för returfrakten.
Klagomål
Enligt köplagen gäller en garantitid på 24 månader för alla varor. En förutsättning är dock att dessa fel inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Du måste göra ett klagomål inom en rimlig tid, dvs. inom två månader från det att du upptäckte felet. Om klagomålet är berättigat betalar vi kostnaderna och ersätter produkten.
Du har möjlighet att använda EU-kommissionens klagomålsportal ODR ("online dispute resolution") när du lämnar in ett klagomål. Klagomål ska lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr När du lämnar in ett klagomål till EU-kommissionens ODR, ange vår e-postadress: info@capstore.se.
Hur Capstore behandlar dina personuppgifter
Den 25 maj 2018 trädde EU:s personuppgiftsförordning i kraft, och i detta sammanhang är Capstore skyldiga att offentliggöra vilka personuppgifter vi lagrar om våra kunder och vad vi använder dem till.
Som utgångspunkt lagrar Capstore endast de allmänna personuppgifter som vi behöver för att kunna skapa en kundrelation med dig och för att hantera kundrelationen. När du blir kund hos Capstore behandlar Capstore som personuppgiftsansvarig dina uppgifter i enlighet med. EU:s förordning om personuppgifter.
Uppgifter som samlas in för privata kunder för att behandla din beställning:
Namn, adress, telefonnummer och e-post.
Uppgifter som samlas in för företagskunder och enskilda näringsidkare för att behandla din beställning:
Företagets namn, adress, telefonnummer, e-post, kontaktperson och CVR-nummer. Dina personuppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part, men våra nödvändiga affärspartner, t.ex. fraktleverantörer och finansiella system, kan få tillgång till dem. Uppgifterna kommer inte att användas i marknadsföringssyfte, utan endast för att se till att du som kund har tillgång till våra produkter och att vi kan ge dig som individ eller företag bästa möjliga service. Läs mer under avsnittet "GDPR" längre ner på sidan.
Personuppgifter
Capstore ansvarar för hanteringen av de personuppgifter som våra kunder tillhandahåller. Vi behandlar alla kunders personuppgifter strikt konfidentiellt. Uppgifterna sparas i upp till fem år i enlighet med lagen. Vi följer lagen om personuppgifter, vilket innebär att du har rätt att när som helst få tillgång till den information som vi har om dig som kund. Personlig information lagras krypterat. Du kan få tillgång till informationen genom att skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst info@capstore.se. Endast personer med anknytning till Capstore har tillgång till dessa uppgifter (dina beställningar och vilka adresser du eventuellt har beställt varor till).
Cookies
När du surfar på Capstore.se placeras reklamcookies på din dator så att vi kan förstå vad du är intresserad av.
Kundtjänst på Capstore
Vi har internationell kundtjänst på Capstore.se. Vår kundtjänst är alltid redo att hjälpa dig med frågor om våra produkter. Du kan nå oss via e-post och telefon, som du hittar längst ner på denna sida. Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande med dina frågor om du inte har ett brådskande ärende.
Tillämplig lag och jurisdiktion
GDPR - allmän dataskyddsförordning
1. Inledning
1.1 Genom att använda webbplatsen www.capstore.se och relaterade tjänster samtycker du till att Capstore (nedan kallat "Capstore", "vi", "oss" eller "vår") behandlar dina personuppgifter i enlighet med den tillämpliga personuppgifts- och cookiepolicyn (nedan kallad "policyn").
1.2 Denna policy gäller för alla Capstore-användare och kunder från och med den 25 maj 2018. Capstore kan när som helst ändra denna policy, vilket Capstore kommer att meddela Användare och Kunder om innan en sådan ändring görs.
2. Ansvar för uppgifter
2.1 Uppgiftsansvar. Capstore är personuppgiftsansvarig och vi ser till att dina personuppgifter behandlas i enlighet med lagen.
2.2 Vi tar ditt dataskydd på allvar. Vi samlar in och behandlar personuppgifter som en naturlig del av verksamheten på www.capstore.se och har därför antagit denna policy. Den berättar hur vi behandlar de personuppgifter som vi samlar in och använder när du använder våra tjänster.
2.3 Juridiskt ägande:
Capstore
Stavneagervej 9
8250 Egaa
Danmark
CVR: 29226148
T: +45 60 57 54 66
E: info@capstore.se
2.4. Om du vill veta mer om vår policy kan du skicka ett e-postmeddelande med ämnet: GDPR.
3. Insamling av personuppgifter
3.1. Användning av webbplatsen utan att registrera sig för tjänster
Det är möjligt för dig att använda webbplatsen www.capstore.se utan att vi samlar in information om dig på det sätt som beskrivs i följande avsnitt. Du bör dock vara medveten om att webbplatsen använder cookies.
3.2 När du registrerar dig för tjänster på webbplatsen, gör inköp eller kontaktar oss. Vi använder personuppgifter om dig för att tillhandahålla våra tjänster till dig, förbättra våra tjänster och säkerställa kvaliteten på våra tjänster.
De personuppgifter som vi använder omfattar i synnerhet:
Allmänna personuppgifter i form av kontakt- och bankuppgifter.
Information som ingår i förfrågningar till oss, klagomål, feedback etc.
Capstore.se samlar inte in personligt identifierbar information från tredje part om våra användare eller kunder.
3.3. Beställningar
Capstore hanterar behandlingen av följande information:
- Förnamn
- Efternamn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Land
- Registrerings- och kontonummer
- IP-adress(er)
För vår tjänst utför Capstore behandling i syfte att:
- Uppgifter om inloggning och surfning där användaren ger sitt tillstånd.
- Administration av betalningar och redovisning
- Beställningshistorik
- Klagomål
- Meddelanden på sidor
- Meddelanden på våra sociala medier (Facebook och Instagram)
- Uppgifter som samlas in automatiskt baserat på användarens aktivitet på webbplatsen (se cookiepolicy nedan).
Om du beställer varor på vår webbplats kommer vi att lämna ut din information enligt följande:
- Namn och adress till GLS, DB Schenker och Shipmondo för att skicka dina varor.
3.3.2. Nyhetsbrev
Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev separat på vår webbplats och när du gör din beställning. Du kommer alltid att kunna avregistrera dig från denna tjänst.
Vi anser inte att en vänlig påminnelse om en övergiven varukorg är ett nyhetsbrev och detta skickas automatiskt om du inte slutför ditt köp.
4. Behandling av personuppgifter
4.1 Utlämnande av personuppgifter till affärspartner
För att kunna tillhandahålla våra tjänster till dig är det nödvändigt att lämna ut relevanta personuppgifter om dig till våra underleverantörer, t.ex. för orderhantering/returer, betalningslösningar osv.
Vi använder endast databehandlare som ger nödvändiga garantier för att de har vidtagit tekniska och organisatoriska åtgärder på ett sådant sätt att behandlingen kommer att uppfylla relevanta krav i tillämplig dataskyddslagstiftning, inklusive skyddet av den registrerades rättigheter.
4.2 Vi behandlar endast relevanta personuppgifter
Vi behandlar endast personuppgifter om dig som är relevanta och adekvata för de ändamål som anges ovan.
4.3 Vi behandlar endast nödvändiga personuppgifter
Vi samlar in, behandlar och lagrar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla våra angivna syften. Dessutom kan det i lag fastställas vilken typ av personuppgifter som är nödvändiga att samla in och bevara för vår affärsverksamhet, t.ex. enligt bokföringslagar. Den typ och mängd av personuppgifter som vi behandlar kan också vara nödvändiga för att fullgöra ett avtal eller annan rättslig förpliktelse.
4.4 Vi raderar dina personuppgifter när de inte längre behövs.
Vi raderar dina personuppgifter när de inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi samlade in, behandlade och lagrade dina personuppgifter.
Vi sparar personuppgifter som vi är skyldiga att spara enligt lag, till exempel till följd av bokföringslagstiftning.
5. Säkerhet
5.1 Vi skyddar dina personuppgifter
Vi skyddar dina personuppgifter för att förhindra oavsiktlig förlust eller ändring av dem, mot obehörigt avslöjande och mot obehörig åtkomst eller kunskap.
Vi använder databehandlare i EU som lagrar och behandlar personuppgifter för Capstores räkning i enlighet med denna datapolicy och tillämplig lag.
6. Uppsägning/avbrytande av våra tjänster
6.1 Om du vill avsluta eller säga upp din prenumeration eller om du inte vill bli kontaktad av Capstore kan du göra följande.
1) På Facebook kan du ta bort din "Gilla" eller "Följ". Då får du inte längre våra nyheter, tävlingar eller erbjudanden i ditt nyhetsflöde.
2) På Facebook trycker du på kryssrutan på annonsen och väljer sedan att du inte vill se den här annonsen igen. Då kommer du aldrig mer att se annonser från oss på Facebook igen.
3) När det gäller vårt nyhetsbrev, kryssa för avregistrering och du kommer att tas bort från vår nyhetsbrevslista.
Alla köpeavtal i denna webbutik ingås på danska och enligt dansk lag. Eventuella tvivel om köp via Capstore.se och om dessa villkor ska tas upp i distriktsdomstolen i Aarhus.